شاید تا کنون تصور میکردید چیزی به نام بازاریابی در عرصهسیاست وجود ندارد اما باید بگوییم در اشتباه هستید. در واقعیکی از ارکان اصلی سیاست مخصوصا در زمان انتخابات،بازاریابی است. به کمک بازاریابی سیاسی است که کاندیداهامیتوانند به جامعه هدف خود دسترسی پیدا کنند و آرای آنها راجلب کنند.
انتخابات ایران تنها انتخاباتی نبود که در آن بازاریابی سیاسینمود پیدا کرد. اخیرا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیزرییس جمهور منتخب این کشور یعنی امانوئل مکرون توانستدر مدت زمان تبلیغات بیست روزه، با بیست میلیون آرای مردمفرانسه به ریاست جمهوری برسد. آن هم در شرایطی که قبل از این مدت بیست روزه تقریبا میتوان گفت کسی امانوئل مکرون را نمیشناخت. در این کشور نیز نرخ مشارکت درانتخابات ۷۴ درصد بود که عدد قابل توجهی است. در مقایسهباید بگوییم در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده درسال ۲۰۱۶ تنها حدود نیمی از واجدین شرایط رای دادن درانتخابات شرکت کردند و نتیجه آن انتخاب آقای دانلد ترامپبه عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا شد.