تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاعرسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچیهاباز کرده است.
شبانهروزی و بی وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگتر میشود.
درواقع دیجیتال مارکتینک به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب سایت ، اپلیکیشن ، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ) ، شبکه های اجتماعی ، سئو ، بازاریابی اینترنتی ، یازاریابی موبایلی برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند سازی می باشد.